Kaféer

Lunchtips! Kaféer i Stockholm.
 
En halv trappa ner - ligger vid Mariatorgets tunnelbana (Wollmar Yxkullsgatan tror jag). De har väldigt goda och smakrika sallader och grillade mackor. Salladen som jag åt var grönsallat, rödbeta, avokado, tomater, pistaschnötter, chevre, honung, valnötter, broccoli och typ inlagd rödlök. 
 
Mackan här är från samma ställe och hade pålägg bestående av Pulled Pork av något slag.
 
Det här åt jag med Åse på Freshii (finns bland annat i Täby Centrum) där man väljer ingredienser till sin egen sallad. Vi valde med massa grönsaker, lax och nötter och god dressing.
 
Detta är på Matapoteket (Bondegatan, nära Skrapan) där de har raw food-tapas. Detta var en tacotallrik som var supergod. Nötfärs (nötter och kryddor), salsa, cashew sour cream, guacamole och grönsaker. De har förutom mat goda rå bakverk och en god varm chaga chocolatte. 
 
Här var jag nu i veckan och åt lunch - Sthlm Raw (Hornstulls t-bana, Långholmsgatan). De kör också på helt raw food och detta var deras mexikanska tallrik. Väldigt mycket grönsaker, toppat med en koriander/limedressing och nån slags fröröra (god).
 
Här var det längesen jag var nu, men detta är Organic Green (Rådmansgatans t-bana). De har väldigt goda vegetariska maträtter, framförallt grytor. Till varmrätten får man alltid massa grönsaker och ett jättegott hembakt bröd med en gudomlig hummus till. Mums!
1 Jen:

skriven

SÅåå mycket gott!! =)

Kommentera här: